Blog

Wat je eerst moet weten en kunnen voordat je rust kan ervaren

Ik zie het zo vaak gebeuren, dat hoogsensitieve mensen, tijdens een gratis inzicht gesprek, rust in hun hoofd willen, beter hun grenzen aan willen geven en meer energie willen hebben. Dat begrijp ik maar al te goed. Tenslotte kom je daar ook voor om dit opgelost te krijgen en ik ben ook de persoon die je daarbij kan helpen.

Want dat volle, overprikkelende hoofd met al die gedachten die alle kanten opschieten, alle prikkels die met moeite kan worden verwerkt en al die energieën die je van anderen voelt, is een blok aan je been.

Om bijvoorbeeld diepe innerlijke rust te ervaren heb je eerst heel wat andere stappen te doen, voordat je daadwerkelijk ook rust ervaart. Ik leg het je uit.

Het begint allemaal bij erkenning en herkenning van je probleem en/of klacht/last. Zonder dat, zal je wellicht vet over je grenzen heen gaan en altijd overprikkeld en oververmoeid zijn. En zal je nooit in staat zijn om je grenzen aan te geven. Maar op het moment dat je dit wel kan, ben je ook in staat om je lichaamssignalen te herkennen. Dat je weet en voelt wanneer het teveel is. Sommige hsp’ers trekken wit weg, anderen krijgen hoofdpijn, sommigen worden stil en trekken zich terug enz. enz. Dat is voor iedereen verschillend.

Zit je in deze fase en heb je voor jezelf nog niet goed in kaart waar jou overprikkeling vandaan komt, vraag dan gratis het prikkeldagboek aan om hier inzicht in te krijgen.

Als je je lichaamssignalen herkent betekent dat tegelijkertijd dat je je meer bewust bent en je wellicht patronen van jezelf ziet, die je telkens herhaalt, waardoor je in een soort  negatieve spiraal blijft zitten. Je bent er bewust van dat je anders wil en dat het ook anders kan.

Zonder bewustzijn is er geen verandering mogelijk, laat staan jou gewenste resultaat.

Als cliënten bij mij in de praktijk starten met een traject, begin ik altijd om eerst alle ballast, shit, de oorzaken van je innerlijke levensklachten los te laten in je onbewustzijn. En nee, niet met praten, maar met voelen. Want met praten los je maar 5% van je problemen en klachten op. Met voelen 95%. Als jij nog behoefte hebt om erover te praten, dan heb ik wellicht iets anders voor jou. Je leest het onderaan de post.

Wanneer je dit eenmaal los hebt gelaten, zal je ervaren dat je veel meer ruimte hebt gecreëerd die als verlichtend en ontspannend zullen aanvoelen.

Pas dan ga je aan de slag en je leert eerst om fysiek te kunnen ontspannen. Om te kunnen ontspannen, is het wel handig dat je je ontspan momenten inplant en dat ook uitvoert. Zonder dat, zal je nooit kunnen ervaren hoe het voelt om fysiek te ontspannen. Ontspanning zorgt ervoor dat je minder in je hoofd zit en meer in je lijf en in je eigen gevoel.

Wanneer je je ervan bewust bent en het verschil ervaart dat je gespannen en ontspannen bent, ben je ook veel beter in staat om te luisteren naar je lichaamssignalen. Zodat  je ook in staat bent om daar naar te handelen. Ook al is dat niet helemaal het gewenste effect op lange termijn. In deze fase leer je steeds beter te ontspannen, je leert je lichaam steeds beter te voelen en daar naar te handelen.

Als je dit kan, als je kan ontspannen, dan pas komt je volle, overprikkelende hoofd aan bod om deze rustig en kalm te krijgen. Hierin ga je leren hoe je belemmerende overtuigingen loslaat, zodat je weer helder kan denken en beter in staat bent om te relativeren. Waardoor jou ratio en gevoel op 1 lijn komen te staan. Waardoor deze beter met elkaar kunnen communiceren en met elkaar kunnen samenwerken. Kortom: ze zijn het met elkaar eens.

Als laatste leer je van mij een methode, een systeem dat zich al 100x bewezen heeft dat dit werkt, waardoor je rustig, kalm, ontspannen kan blijven en ook nog eens je energie kan behouden, als je in een overvolle drukke omgeving bent met veel geluiden, mensen, energieën, enz.

Geen snelle quick fit, maar waarbij jij gebaat bent op de lange termijn, waardoor het een positieve gewoonte/patroon wordt. Een automatisme waarbij je niet bij na hoeft te denken. Waardoor je op de lange termijn overprikkeling kan voorkomen, kan verminderen, zodat je sneller hersteld bent, als je een keer overprikkeld raakt. Waardoor je diepe innerlijke rust ervaart, weer intens kan genieten van dingen en dat geluksgevoel voelt van top tot teen. Je weer MEGA energie ervaart, je situaties in positief perspectief kan plaatsen en je weer OER vertrouwen hebt. Hoe zou dat voor jou zijn?

Wil je samen met mij werken? Ik werk alleen met jou als je al volledig jou hoogsensitiviteit al geaccepteerd hebt en enthousiast bent, een doorzetter bent die super gemotiveerd is. Die open staat voor andere visies en methodes en het praten en het gegraaf in het verleden beu is. Je staat open voor spiritualiteit, op een nuchtere en luchtige manier.

Vanaf 16 augustus heb ik nog maar 1 plek beschikbaar voor jou als je echt daadwerkelijk de diepte in wilt gaan en flinke stappen vooruit kan maken.

Ben je nog niet zover, don’t worrie, voor jou heb ik wat anders in petto, waarbij je ook al veel geholpen mee zult zijn.

Binnenkort start mijn online mini training “ Ik verklap je het geheim om met gemak je overprikkeling de baas zijn”.

Ik zal alvast een tipje van de sluier oplichten. In 6 weken leer je het volgende:

  • Hoe je je eigen overprikkeling herkent
  • Start je dag in een rustige flow
  • Kalmeer je zintuigen
  • Tem je gedachten
  • Hoe je je aandacht van buiten naar binnen brengt
  • 27 Waanzinnige tips hoe je je energie BOOST en die je praktisch kan toepassen
  • Gratis online coachcall van 30 minuten zodat ik met je mee kan kijken als je vragen hebt

Ook heb ik nog iets gaafs voor je wat ook binnenkort uitkomt:

Een gratis e-book hoe je met 6 bewezen geheimen moeiteloos keuzes durft te maken vanuit je intuïtie, die gegarandeerd bij jou passen. Zonder dat je ego je in de weg zit en zonder dat je je druk maakt wat anderen van je vinden.

, , , , , , ,
Vorig bericht
5 Redenen waarom massage niet altijd helpt tegen stress.
Volgend bericht
Volg je hart, dat klopt

Related Posts

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Fill out this field
Fill out this field
Geef een geldig e-mailadres op.

Menu